צילום מוצרים ופסלים
סטודיו שוקי קוק קיים מעל 50 שנה, כסטודיו המתמחה בצילום מוצרים לתחום התעשייה, המזון, אדריכלות, תכשיטים ועוד.
היכולות לראות, להבין מוצר, לחדור אליו ולהביאו אל המתבונן כמו גם הרעיון השיווקי, וההשתכללות הטכנולוגית התמידית הפכו את הסטודיו למוביל בתחומו ולמקום "עלייה לרגל" לכל מי שחפץ ביצירה צילומית בכיכובו של המוצר שלו.
תכשיטים, מזון, מודלים אדריכליים, נשק... כל אלה קיבלו את אותו היחס האמנותי של שוקי.
"הלקוח לא מעניין אותי, ברגע שאני מקבל את המוצר, הוא הופך להיות שלי..." כך שוקי.
היכולות לראות, להבין מוצר, לחדור אליו ולהביאו אל המתבונן כמו גם הרעיון השיווקי, וההשתכללות הטכנולוגית התמידית הפכו את הסטודיו למוביל בתחומו ולמקום "עלייה לרגל" לכל מי שחפץ ביצירה צילומית בכיכובו של המוצר שלו.
תכשיטים, מזון, מודלים אדריכליים, נשק... כל אלה קיבלו את אותו היחס האמנותי של שוקי.
"הלקוח לא מעניין אותי, ברגע שאני מקבל את המוצר, הוא הופך להיות שלי..." כך שוקי.
צילום איכותי... ממש לא מילה גסה.
כולם מצלמים, הטלפון הסלולרי מהווה מצלמה זמינה, מדוייקת. יכולות העיבוד של המחשב הזעיר קובעות את החשיפה והמיקוד, נבחרת מהירות חשיפה מדוייקת. כן, אפשר כמעט לצלם "חתול שחור הולך בחושך"... ממש יופי של תמונה!
חלקו המזערי של הצילום הינו בבקרת החשיפה, כן, לפני שנים רבות, מדידת האור המדוייקת, והמיקוד האופטימלי, היו חלק מיכולותיו של הצלם המקצועי... ואכן, אלה הופקעו ממנו בעזרת דיגיטציה מתקדמת...
עם זאת, הקומפוזיציה, זווית המבט ובעיקר, עבודת האור על הנושא המצולם, הם אלה הקובעים את איכותו הצילומית/אמנותית של התוצר...
יחסי התאורה, כיוונה, נקבעים, על ידי האדם יוצר התמונה, המציב את רכיביה השונים אל מול העדשה. בקומפוזיציה, המונחית ידע, הכרת הנושא על בוריו, והבנת המטרה לשמה נועד הצילום...
כאשר הושלמה הקומפוזיציה המוצבת, בא שלב התאורה, האמורה ליצור את תחושת התלת-ממד בתמונה הדו-ממדית. הצללים, האור, היחסים בינם, הם הגורמים לנושא המצולם "לקפוץ" אל מול עיני המתבונן במוחשיות פיזית, עד כדי תחושת חספוסה של הטקסטורה שבחומר על כף היד...
וכן, את אלה, הטכנולוגיה אינה יכולה להפקיע מידיו של הצלם... במקומות הללו בדיוק מורגש ההבדל בין צלם לצלם, וכן, גם המנוסה ביותר, ישקיע זמן והתלבטות עד לקבלת התוצאה הראויה...
צילום, כמו כל מלאכת מומחה אחרת, מותנה אם כך, בניסיונו, ברגישותו ובהבנתו של יוצר התמונה, הצלם.
הטכנולוגיה הדיגיטלית, כלי עזר נפלא, פורץ גבולות, אך היא לא תחליף כשרון וידע. כשרונו של הצלם, התנסותו על ציר זמן, הבנתו הטכנולוגית כמו גם תובנת מטרת הצילום, כל אלה הנם תנאים הכרחיים ליצירת דימוי צילומי מסחרי ראוי ומדויק, הנבחן גם באספקטים האמנותיים השונים.
כולם מצלמים, הטלפון הסלולרי מהווה מצלמה זמינה, מדוייקת. יכולות העיבוד של המחשב הזעיר קובעות את החשיפה והמיקוד, נבחרת מהירות חשיפה מדוייקת. כן, אפשר כמעט לצלם "חתול שחור הולך בחושך"... ממש יופי של תמונה!
חלקו המזערי של הצילום הינו בבקרת החשיפה, כן, לפני שנים רבות, מדידת האור המדוייקת, והמיקוד האופטימלי, היו חלק מיכולותיו של הצלם המקצועי... ואכן, אלה הופקעו ממנו בעזרת דיגיטציה מתקדמת...
עם זאת, הקומפוזיציה, זווית המבט ובעיקר, עבודת האור על הנושא המצולם, הם אלה הקובעים את איכותו הצילומית/אמנותית של התוצר...
יחסי התאורה, כיוונה, נקבעים, על ידי האדם יוצר התמונה, המציב את רכיביה השונים אל מול העדשה. בקומפוזיציה, המונחית ידע, הכרת הנושא על בוריו, והבנת המטרה לשמה נועד הצילום...
כאשר הושלמה הקומפוזיציה המוצבת, בא שלב התאורה, האמורה ליצור את תחושת התלת-ממד בתמונה הדו-ממדית. הצללים, האור, היחסים בינם, הם הגורמים לנושא המצולם "לקפוץ" אל מול עיני המתבונן במוחשיות פיזית, עד כדי תחושת חספוסה של הטקסטורה שבחומר על כף היד...
וכן, את אלה, הטכנולוגיה אינה יכולה להפקיע מידיו של הצלם... במקומות הללו בדיוק מורגש ההבדל בין צלם לצלם, וכן, גם המנוסה ביותר, ישקיע זמן והתלבטות עד לקבלת התוצאה הראויה...
צילום, כמו כל מלאכת מומחה אחרת, מותנה אם כך, בניסיונו, ברגישותו ובהבנתו של יוצר התמונה, הצלם.
הטכנולוגיה הדיגיטלית, כלי עזר נפלא, פורץ גבולות, אך היא לא תחליף כשרון וידע. כשרונו של הצלם, התנסותו על ציר זמן, הבנתו הטכנולוגית כמו גם תובנת מטרת הצילום, כל אלה הנם תנאים הכרחיים ליצירת דימוי צילומי מסחרי ראוי ומדויק, הנבחן גם באספקטים האמנותיים השונים.