צילום מוצרים ופסלים
צילום איכותי... ממש לא מילה גסה.
כולם מצלמים, הטלפון הסלולרי מהווה מצלמה זמינה, מדוייקת. יכולות העיבוד של המחשב הזעיר קובעות את החשיפה והמיקוד, נבחרת מהירות חשיפה מדוייקת. כן, אפשר כמעט לצלם "חתול שחור הולך בחושך"... ממש יופי של תמונה!
חלקו המזערי של הצילום הינו בבקרת החשיפה, כן, לפני שנים רבות, מדידת האור המדוייקת, והמיקוד האופטימלי, היו חלק מיכולותיו של הצלם המקצועי... ואכן, אלה הופקעו ממנו בעזרת דיגיטציה מתקדמת...
עם זאת, הקומפוזיציה, זווית המבט ובעיקר, עבודת האור על הנושא המצולם, הם אלה הקובעים את איכותו הצילומית/אמנותית של התוצר...
יחסי התאורה, כיוונה, נקבעים, על ידי האדם יוצר התונה, המציב את רכיביה השונים אל מול העדשה. בקומפוזיציה, המונחית ידע, הכרת הנושא על בוריו, והבנת המטרה לשמה נועד הצילום...
כאשר הושלמה הקומפוזיציה המוצבת, בא שלב התאורה, האמורה ליצור את תחושת התלת מימד בתמונה הדו מימדית. הצללים, האור, היחסים בינהם, הם הגורמים לנושא המצולם "לקפוץ" אל מול עיני המתבונן במוחשיות פיזית,עד כדי תחושת חיספוסה של הטקסטורה שבחומר על כף היד...
וכן, את אלה, הטכנולוגיה אינה יכולה להפקיע מידיו של הצלם... במקומות הללו בדיוק מורגש ההבדל בין צלם לצלם, וכן, גם המנוסה ביותר, ישקיע זמן והתלבטות עד לקבלת התוצאה הראויה...
צילום, כמו כל מלאכת מומחה אחרת, מותנה אם כך, בנסיונו, ברגישותו ובהבנתו של יוצר התמונה, הצלם.
הטכנולוגיה הדיגיטלית, כלי עזר נפלא, פורץ גבולות, אך היא לא תחליף כשרון וידע. כשרונו של הצלם, התנסותו על ציר זמן, הבנתו הטכנולוגית כמו גם תובנת מטרת הצילום, כל אלה הינם תנאים הכרחיים ליצירת דימוי צילומי מסחרי ראוי ומדויק, הנבחן גם באספקטים האמנותיים השונים.
כולם מצלמים, הטלפון הסלולרי מהווה מצלמה זמינה, מדוייקת. יכולות העיבוד של המחשב הזעיר קובעות את החשיפה והמיקוד, נבחרת מהירות חשיפה מדוייקת. כן, אפשר כמעט לצלם "חתול שחור הולך בחושך"... ממש יופי של תמונה!
חלקו המזערי של הצילום הינו בבקרת החשיפה, כן, לפני שנים רבות, מדידת האור המדוייקת, והמיקוד האופטימלי, היו חלק מיכולותיו של הצלם המקצועי... ואכן, אלה הופקעו ממנו בעזרת דיגיטציה מתקדמת...
עם זאת, הקומפוזיציה, זווית המבט ובעיקר, עבודת האור על הנושא המצולם, הם אלה הקובעים את איכותו הצילומית/אמנותית של התוצר...
יחסי התאורה, כיוונה, נקבעים, על ידי האדם יוצר התונה, המציב את רכיביה השונים אל מול העדשה. בקומפוזיציה, המונחית ידע, הכרת הנושא על בוריו, והבנת המטרה לשמה נועד הצילום...
כאשר הושלמה הקומפוזיציה המוצבת, בא שלב התאורה, האמורה ליצור את תחושת התלת מימד בתמונה הדו מימדית. הצללים, האור, היחסים בינהם, הם הגורמים לנושא המצולם "לקפוץ" אל מול עיני המתבונן במוחשיות פיזית,עד כדי תחושת חיספוסה של הטקסטורה שבחומר על כף היד...
וכן, את אלה, הטכנולוגיה אינה יכולה להפקיע מידיו של הצלם... במקומות הללו בדיוק מורגש ההבדל בין צלם לצלם, וכן, גם המנוסה ביותר, ישקיע זמן והתלבטות עד לקבלת התוצאה הראויה...
צילום, כמו כל מלאכת מומחה אחרת, מותנה אם כך, בנסיונו, ברגישותו ובהבנתו של יוצר התמונה, הצלם.
הטכנולוגיה הדיגיטלית, כלי עזר נפלא, פורץ גבולות, אך היא לא תחליף כשרון וידע. כשרונו של הצלם, התנסותו על ציר זמן, הבנתו הטכנולוגית כמו גם תובנת מטרת הצילום, כל אלה הינם תנאים הכרחיים ליצירת דימוי צילומי מסחרי ראוי ומדויק, הנבחן גם באספקטים האמנותיים השונים.